عیب یابی دوربین امنیتی / پایگاه دانش مداربسته جهانی


وقتی سیستم دوربین امنیتی شما کار نمی کند ، یکی از آن اتفاقاتی است که شما را وادار می کند. “حالا چه؟” بسیاری از موارد در زندگی وجود دارد که اشتباه می افتد ، و آخرین چیزی که شما نیاز دارید سیستم شما است. دوربین ها برای جلوگیری از کار. خوشبختانه به عنوان مشتری ما ، قابلیت اطمینان سیستم های ما ضعیف است. بیشتر مشکلات به دلیل خطای کاربر یا تنظیمات نادرست تنظیم شده است.

وقتی می گوییم سیستم های ما اغلب خراب نمی شوند ، شوخی نمی کنیم. شاید باورش سخت باشد اما واقعیت دارد. ما محصولی نمی فروشیم که وقت شما یا شما را بگیرد. ما بیشتر وقت خود را صرف ایجاد راهنماهای مفید و منابعی از این دست می کنیم تا مشتریان ما در هر زمان از روز اطلاعات را در اختیار شما قرار دهند. مطمئناً وقتی تماس تلفنی پشتیبانی دریافت می کنیم ، برای کاربری که نیاز به راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از سیستم خود دارد ، برخی مشکلات پشتیبانی وظیفه ای وجود دارد ، اما بیشتر آنها مربوط به مشتریان سایر شرکت ها است به این امید که بتوانیم به آنها در سیستم خریداری شده کمک کنیم. از آمازون یا Costco.

اگر وب را به این صفحه هدایت کرده اید یا به این صفحه هدایت شده اید ، اگر می خواهید بدانید دقیقاً کدام م inلفه در سیستم دوربین امنیتی شما کار نمی کند ، در مکان مناسبی قرار دارید.

در سیستم دوربین امنیتی اجزای زیادی وجود دارد که به نظر می رسد کار نمی کنند ، یعنی. صفحه کاملا سیاه است. این شکایت از سیاه یا خالی بودن صفحه می تواند دو معنی متفاوت داشته باشد:

  • هیچ ویدیویی روی مانیتور وجود ندارد ، یعنی. خروجی NVR یا DVR سیستم هیچ ویدیویی را نمایش نمی دهد
  • یک صفحه شبکه وجود دارد ، اما منبع تغذیه دوربین نیست. NVR یا DVR کار می کند ، ویدیویی وجود دارد که صفحه نمایش شبکه را نشان می دهد ، اما هیچ دوربینی مشاهده نمی کنید

چندین مولفه وجود دارد که باید بررسی کنید تا مشخص کنید کدام قسمت از سیستم دوربین شما کار نمی کند. ما آنها را در زیر به ترتیب زیر بررسی می کنیم:

ما با اطمینان از عملکرد ضبط کننده امنیتی در سیستم شما شروع می کنیم.

مطمئن شوید که ضبط کننده کار می کند

در این بخش ، ما به شما نشان می دهیم که چگونه مشکل امنیتی DVR را که مغز هر سیستم دوربین امنیتی است برطرف کنید. ممکن است شما یک دوربین NVR یا سیستم دوربین DVR داشته باشید ، اما روند عیب یابی ضبط کننده تقریباً یکسان است.

دو گزینه متداول برای آنچه ممکن است برای ضبط کننده شما اتفاق بیفتد وجود دارد:

  1. اگر ضبط کننده کار کرده است و اکنون نیست ، این معمولاً نشان دهنده یک مشکل برق یا نمایشگر است.
  2. اگر اخیراً یک ضبط کننده خریداری کرده اید و هرگز روی مانیتور ظاهر نشده است ، به این معنی است که مانیتور شما از وضوح تنظیم شده ضبط کننده پشتیبانی نمی کند.

برای عیب یابی ضبط دوربین امنیتی ، مراحل زیر را با جزئیات زیر انجام می دهیم:

اگر پس از طی مراحل فوق متوجه شوید که DVR در حال کار است اما خروجی صفحه نمایش روی مانیتور خود ندارید ، باید وضوح خروجی فیلم را تغییر دهید همانطور که در عنوان بخش “نحوه تنظیم خروجی مانیتور با استفاده از رایانه رومیزی Windows. “

مرحله 1. ضبط را دوباره راه اندازی کنید

راه اندازی مجدد سیستم به شما امکان می دهد تمام مشکلات عجیب و غریب را پاک کنید. این کار مشابه راه اندازی مجدد رایانه ویندوز در صورت بروز مشکل است.

با چرخاندن کلید برق در پشت ضبط به موقعیت خاموش ، سیستم را به صورت دستی راه اندازی کنید. اگر ضبط کننده سوئیچ ندارد ، سیم برق را از ضبط جدا کنید. این فرآیند به ضبط کننده آسیب نمی رساند.

دوباره برق ضبط را روشن کنید و در صورت وجود ، کلید را به حالت ON روشن کنید. برای روشن و چرخش هارد گوش کنید. همچنین ممکن است یک فن کیس یا فن شروع به چرخش کنید.

مرحله 2. برای یک بوق گوش دهید

5-5 دقیقه صبر کنید تا صدای ضبط کننده بوق بزند. این بوق به معنای شروع ضبط است. اگر ضبط کننده بوق بزند اما شما نمی توانید نمایشگر مانیتور را مشاهده کنید ، تنظیمات صفحه نمایش به درستی پیکربندی نشده است یا مانیتور شما از وضوح تصویر ضبط کننده پشتیبانی نمی کند.

مرحله 3. اتصالات پشت ضبط را بررسی کنید

تلویزیون خود را خاموش یا خاموش کنید. مطمئن شوید که کابل مانیتور ایمن است ، دوباره بررسی کنید که کابل به مانیتور یا تلویزیون شما متصل است. قطع و وصل کنید و مطمئن شوید که همه اتصالات ایمن هستند. دوباره برق را به تلویزیون یا مانیتور خود متصل کنید.

مرحله 4. فعالیت پورت شبکه را بررسی کنید

فعال بودن پورت شبکه را بررسی کنید. کابل شبکه را از پشت ضبط به روتر وصل کنید. درگاه های شبکه دارای چراغ های LED هستند که وضعیت اتصال را نشان می دهد. معمولاً اگر پورت شبکه دارای چراغ زرد یا سبز باشد ، به این معنی است که ضبط کننده در حال کار و اتصال به روتر است.

در NVR ، پورت شبکه از درگاه های پلاگین PoE PoE جدا شده است ، که گاهی اوقات برچسب “LAN” دارند.

پورت Lan جدا از پورت های PoE است

مرحله 5. نحوه عیب یابی DVR یا NVR – فیلم

برای هرکسی که علاقه به خواندن ندارد ، فیلم های ما را در زیر ببینید که نحوه حذف DVR یا NVR را شرح می دهد.

ابتدا با مشاهده تصویر زیر مشخص کنید که ضبط کننده شما چه نوع سیستم منویی دارد.

عیب یابی ضبط کننده نسل 2

اگر سیستم شما دارای یک منوی اصلی خاکستری یا سیاه است ، پس شما یک رابط Gen 2 دارید.

نحوه عیب یابی DVR یا NVR Gen 2






عیب یابی ضبط کننده نسل 1

اگر سیستم شما دارای یک منوی اصلی آبی است ، پس شما یک رابط Gen 1 دارید.

نحوه عیب یابی DVR یا NVR Gen 1






چگونه می توان DVR را که فیلم نمایش نمی دهد ، اصلاح کرد

همانطور که در قسمت بالا ذکر شد ، رایج ترین خطا هنگامی است که مشتری تنظیمات صفحه نمایش خود را به تنظیماتی تغییر می دهد که تلویزیون یا مانیتور از آن پشتیبانی نمی کند. تنظیمات غیر پیکربندی شده دیگر شامل فعال کردن حالت Spot یا Tour است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی عیب یابی مشکلات خروجی مانیتور ، فیلم های زیر را مشاهده کنید و دستورالعمل های کتبی زیر را بخوانید.

مرحله 1. DVR یا NVR را به روتر شبکه متصل کنید

اگر قبلاً آن را متصل نکرده اید ، ضبط را به روتر وصل کنید. این اجازه می دهد تا یک کامپیوتر ویندوزی به سیستم از طریق شبکه دسترسی پیدا کند.

مرحله 2. نرم افزار ConfigTool را روی رایانه خود نصب کنید

این مرحله شامل بارگیری و نصب نرم افزار پیکربندی موجود در وب سایت ما است.

با کلیک بر روی لینک زیر می توانید نرم افزار را بارگیری کنید.

در صورت درخواست ، قبل از اجرای نرم افزار ، آن را بارگیری کنید. اگر برای نصب نرم افزار به کمک نیاز دارید ، می توانید آن را در فیلم زیر یا در پایگاه دانش ما بیابید: درباره نرم افزار ConfigTool بیشتر بدانید.

مرحله 3. نرم افزار ConfigTool را شروع کرده و NVR یا DVR را پیدا کنید

پس از نصب نرم افزار ConfigTool ، آن را باز کنید. این نرم افزار شبکه محلی را برای دستگاه های سازگار اسکن می کند. برای اینکه این نرم افزار بتواند شبکه را اسکن کند ، مطمئن شوید که نرم افزار ضد ویروس یا فایروال در رایانه برای مسدود کردن آن ندارید.

لیست دستگاه ها NVR یا DVR را لیست می کند و دکمه هایی در سمت راست دارند. یکی از دکمه ها نماد E یا Internet است.

با کلیک بر روی نماد اینترنت (E) به طور خودکار یک مرورگر وب به رابط ضبط کننده باز می شود.

مرحله 4. وارد رابط وب NVR یا DVR شوید

پس از دستیابی موفقیت آمیز به رابط وب ، باید وارد شوید. با استفاده از نام مدیر و رمز ورود به ضبط کننده وارد شوید. رمز عبور را می توان بر روی برچسب بالای ضبط چاپ کرد.

مرحله 5. به تنظیمات صفحه نمایش بروید

بسته به نسل و نسخه نرم افزار موجود در ضبط کننده ، تنظیمات صفحه نمایش ممکن است در مکان های مختلف پیدا شود.

نسل 2

نحوه تنظیم تنظیمات رزولوشن Gen 2






برای مدل ها و ضبط هایی که آخرین رابط کاربری آنها از سال 2020 است ، با دنبال کردن مراحل زیر می توانید تنظیمات صفحه نمایش را پیدا کنید. برای اطلاعات بیشتر ، فیلم اطلاعاتی ما را مشاهده کنید.

  1. پس از ورود به سیستم ، منوی اصلی شامل چندین انتخاب است. این گزینه ها عبارتند از: Live ، Search ، AI ، Alarm ، Maintenance ، Backup.
  2. در زیر گزینه های منو ، مجموعه ای از نقاط پیکان در هر طرف وجود دارد.
  3. برای تغییر صفحه منو ، روی پیکان راست کلیک کنید.
  4. در صفحه دوم منو گزینه Display را مشاهده خواهید کرد. روی Display کلیک کنید تا وارد منوی Display settings شوید.
  5. با خواندن کادر راهنما یا جستجوی شماره مدل در اینترنت ، وضوح پشتیبانی شده توسط مانیتور یا تلویزیون خود را بررسی کنید.
  6. وضوح پشتیبانی شده را انتخاب کنید و به پایین صفحه وب بروید و برای ذخیره تنظیمات روی دکمه تأیید کلیک کنید.

نسل 1

نحوه تنظیم تنظیمات رزولوشن Gen 1






با دنبال کردن مراحل زیر ، برای مدل ها و ضبط کننده هایی که از سال 2019 و قبل از آن رابط کاربری دارند ، رابط کاربری وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روند ، فیلم بالا را تماشا کنید.

قبل از شروع: هنگام دسترسی به رابط وب ضبط کننده Gen 1 ، ممکن است از شما خواسته شود که افزونه را نصب کنید. برای نصب افزونه ، روی Run در پایین Internet Explorer کلیک کنید. همه هشدارها را نادیده بگیرید و از طریق نصب افزونه Next را کلیک کنید. بعد از نصب موفقیت آمیز افزونه ، صفحه را تازه کنید.

اگر ضبط کننده شما برای دسترسی به صفحه تنظیمات به افزونه نیاز ندارد ، نیازی به نصب آن ندارید.

  1. پس از ورود به سیستم ، در صفحه Live View قرار خواهید گرفت. روی دکمه تنظیمات یا برگه در گوشه سمت راست بالای صفحه وب کلیک کنید. ممکن است به جای تنظیمات ، تنظیم را بگوید.
  2. صفحه تنظیمات در سمت چپ دارای یک منوی ناوبری به سبک برگه خواهد بود. گزینه System را کلیک کنید. این گزینه به چندین گزینه دیگر منو گسترش می یابد.
  3. برای انتخاب گزینه Display از زیر منوی System کلیک کنید. اینها تنظیمات نمایشگر است.
  4. با خواندن کادر راهنما یا جستجوی شماره مدل در اینترنت ، وضوح پشتیبانی شده توسط مانیتور یا تلویزیون خود را بررسی کنید.
  5. وضوح پشتیبانی شده را انتخاب کرده و به پایین صفحه وب بروید تا بر روی دکمه “تأیید” کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شود.

عیب یابی بیشتر

دومین م componentلفه عیب یابی دوربین های امنیتی در سیستم شما است. برای آسان خواندن این مجموعه از ارسال ها ، مراحل زیر را به مقاله های مختلفی تقسیم کرده ایم که می توانید با کلیک روی زیر آنها را دنبال کنید.

مت روسی مدیر پشتیبانی فنی در CCTV Camera World ، توزیع کننده برجسته دوربین های مداربسته واقع در بوفالو ، نیویورک است. او متخصص پشتیبانی فنی برای همه موارد مربوط به نظارت تصویری است.

از طریق: فیس بوک با مت ارتباط برقرار کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *